måndag 23 november 2015

Jake och piraterna!

Igår hade vi barnkalas här hemma för ena sonen. Det blev första barnkalaset för Elias och han hade sett fram emot det såå mycket. Han hade långt innan gått runt och sagt att han ville ha ett kalas med Jake och piraterna och då blev det ju givetvis en tårta med det temat. 

När jag modellerat Jake (som för övrigt tog mig ca 5 timmar, inkl färgning) undrade Elias var alla hans vänner var. Då får jag ärligt säga att jag blev lite matt, hihi. Jag hade inte så mycket tid till att göra alla figurer och människor tycker jag är svårare att göra då ansiktsdrag är rätt trixigt att få till. Så Elias fick välja två andra figurer istället, vilka då blev krokodilen och papegojan. Bra val tycker jag :)

Elias blev väldigt glad över tårtan! Han bestämde med en gång att han skulle äta upp Jake, och det är väl inte mer än rätt att födelsedagsbarnet får bestämma :P

Så här blev den!


Jake och piraterna tårta



Vaniljbotten
Fylld med hallonmousse och vit chokladmousse
Spacklad med grädde och täckt med marsipan
Dekorationer av sugarpaste, text av flowerpaste, kantdekoration (vågorna) av vaniljfrosting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar